Atos Origin richt eigen sales-universiteit op
It-dienstenleverancier Atos Origin heeft een internationale Atos University Sales & Markets op poten gezet om de verkoop te stimuleren en nieuwe ideeën te verspreiden binnen de groep en onder klanten.
De universiteit moet een stevigere basis voor het internationale netwerk van verkopers van Atos Origin bieden. Er wordt vooral aandacht besteed aan marktkennis, aan uniforme werkmethoden op basis van ‘best practices’ en aan samenwerking. Naar verwachting zullen er elk jaar tot 1.000 verkopers en marktdeskundigen worden opgeleid.De universiteit biedt een opleiding voor zowel nieuwe medewerkers, ‘Young Atos Origin’, als hogere leidinggevenden, maar is niet uitsluitend bestemd voor medewerkers. Ook de partners en klanten van het bedrijf worden erbij betrokken om de samenwerking met belanghebbenden te versterken”Onze medewerkers vormen de kern van onze bedrijfsstrategie en wij streven er dan ook voortdurend naar in hen te investeren en hun commerciële, technische en sociale vaardigheden te ontwikkelen, zodat wij onze voorsprong op de concurrentie ook in de toekomst kunnen behouden,” zegt Philippe Germond, Management Board Member van Atos Origin. “Ons doel is de verkoopcijfers te verbeteren, ons evenwicht te bewaren en ons internationale kennismanagement te optimaliseren. De oprichting van deze universiteit geeft blijk van onze inzet voor de verwezenlijking van deze doelstellingen.”De universiteit komt onder leiding te staan van de Nederlander Hans Jan Pijbes, vice president Atos University Sales & Markets. Hij heeft die functie te danken aan zijn succes bij het opzetten en invoeren van de Telecom Faculty Programs van de Atos Origin University.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier