Banken riskeren klantenuittocht na hacking

Banken moeten hun veiligheid verbeteren of ze verliezen hun klanten.

Meer dan de helft van de Amerikaanse bankcliënten zou stoppen met gebruik te maken van de bank nadat die een succesvolle hackingaanval zou geleden hebben. Dat heeft een nieuw onderzoek door computerdienstenreus EDS.Van de 1424 ondervraagde mensen in het Financial Sevices Privacy and Customer Relationship Management-onderzoek zou 30 procent al zijn rekeningen opzeggen en hun zaken ergens anders naartoe brengen, in het geval van aantasting van hun persoonlijke gegevens.Nog 10 procent zou enkele rekeningen verplaatsen en 55 procent zou stoppen met bankieren tot ze menen dat het probleem opgelost is.”De resultaten van dit onderzoek weerspiegelen op een accurate manier een typisch thema dat we opmerken in de industrie,” zegt Jean-Louis Bravard, globale leider bij EDS Financial Services.”Financiële dienstverleners moeten hun beveiligingsuitdagingen aanpakken of ze riskeren hun klanten te verliezen.”De respondenten van het onderzoek bewezen dat ze angstvallig beschermend zijn als het hun persoonlijke informatie betreft. 93 procent gaf aan dat ze hun gegevens niet zouden willen delen met derden.Meer dan de helft zei dat de banken hun gegevens niet zouden moeten ondermijnen om persoonlijke financiële profielen te bouwen. En bijna een kwart zou advies willen tegengaan dat gebaseerd is op die profielen.Bijna 80 procent van de ondervraagden gebruikte online banking en meer dan 90 procent zei dat ze vertrouwen hadden dat hun bank hun gegevens veilig bewaarde. De grootste vrees was er voor identiteitsdiefstal (81 procent) en fraude (59 procent).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content