Base en Mobistar doen nog niet mee met bustickets per sms
Voorlopig biedt Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn sms-ticketing alleen aan via Proximus. Base en Mobistar zien een deelname aan dat project voorlopig niet zitten.
Voorlopig biedt Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn sms-ticketing alleen aan via Proximus. Base en Mobistar zien een deelname aan dat project voorlopig niet zitten.
Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Hilde Crevits op een schriftelijke vraag van Helga Stevens (N-VA). De dienst voor sms-ticketing startte in september 2007 en in september 2009 werd het 500.000ste sms-ticket verkocht. Het is enkel operationeel in de stadsgebieden Gent en Antwerpen.
Ondanks herhaalde vragen blijven Base en Mobistar weigeren mee te doen met sms-ticketing. De redenen zijn volgens Crevits te zoeken in de technologische aanpassingen die nodig zijn aan de platformen van beide operatoren en het feit dat de door hen gevraagde commissie van 50 procent onaanvaardbaar is voor De Lijn. “Recent werd een nieuwe onderhandelingsronde opgestart. Base en Mobistar onderzoeken opnieuw het aanbod van De Lijn. Deze heeft nog geen definitief antwoord ontvangen”, aldus Crevits.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier