Base ‘verliest’ 10.000 klanten na opkuisactie
Base, de Belgische dochter van het Nederlandse telecombedrijf KPN, heeft tijdens het tweede kwartaal haar klantenbestand netto met 10.000 eenheden zien dalen. Dat is het gevolg van een opschoning van 180.000 inactieve prepaidklanten, zo meldt KPN.
Base, de Belgische dochter van het Nederlandse telecombedrijf KPN, heeft tijdens het tweede kwartaal haar klantenbestand netto met 10.000 eenheden zien dalen. Dat is het gevolg van een opschoning van 180.000 inactieve prepaidklanten, zo meldt KPN.
Door de opschoning verdwenen er 39.000 prepaidklanten uit het bestand van Base. De gsm-operator lokte anderzijds 29.000 nieuwe postpaidklanten tijdens het tweede kwartaal, tegenover 15.000 in dezelfde periode in 2008. Base linkt deze goede prestatie aan de lancering eind april van de nieuwe productenportefeuille gebaseerd op een vereenvoudigd tariefplan.
De omzet en overige inkomsten van KPN in België stegen in het tweede kwartaal met 1 procent naar 204 miljoen euro. De ebitda (winst voor belastingen, intresten, afschrijvingen en waardeverminderingen) in België daalde met 2,9 procent tot 68 miljoen euro, “grotendeels als gevolg van een bijzondere bate in het tweede kwartaal van 2008”.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier