StriveCloud haalt 1,35 miljoen euro op voor zijn gamification-platform

Co-founders Freek Borghgraef en Joris De Koninck. © Sébastiaan Bal
Michel van der Ven
Michel van der Ven Technologiejournalist bij Data News.

Het Gentse StriveCloud, dat tools ontwikkelt om interactieve elementen aan apps en sites toe te voegen, heeft met succes een financieringsronde van 1,35 miljoen euro afgerond.

StriveCloud levert tools waarmee marketeers en productmanagers de gebruikservaring van hun app of website kunnen verbeteren, bijvoorbeeld door ze uit te breiden met spel- en andere interactieve elementen.

‘Bijna elke applicatie ondervindt grote uitdagingen met het behouden en terugwinnen van gebruikers’, vertelt Joris De Koninck, oprichter van StriveCloud. ‘Door een stukje budget voor gebruikersretentie en loyaliteit te voorzien, kan je serieuze drama’s vermijden. Met ons gamification-platform kan je je actieve gebruikersaantallen flink opdrijven.’

Activiteitsringen

‘We merken dat veel sectoren baat kunnen hebben bij onze softwareoplossing’, vervolgt Joris De Koninck. ‘Deelmobiliteitsdiensten, waaronder het Canadese Evo, belonen gebruikers bijvoorbeeld op basis van hun afgelegde kilometers. Gezondheids- en fitnessapps, zoals het Amerikaanse Zumba, maken dan weer gebruik van activiteitsringen om gebruikers te motiveren. En voetbalclubs als Club Brugge doen aan community building en zelfs gedragsverandering via gamified fan experiences’.

De recente financieringsronde werd gesteund door investeerders Birdhouse Ventures, Fors VC, Seeder Fund, en angel-investeerders als Alex Brabers en Jonas Deprez. ‘We zijn vastbesloten om de voornaamste speler te worden in het optimaliseren van gebruikersbetrokkenheid en het bevorderen van klantretentie en loyaliteit in digitale omgevingen’, klinkt het. StriveCloud zal het opgehaalde geld benutten voor verdere productontwikkeling en commerciële expansie.


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content