De start-up haalt 900.000 euro op om zijn AI-platform voor de event- en hospitalitysector verder uit te bouwen. Tot de investeerders behoren ondernemers achter Wintercircus, Showpad, Henchman, PMV, KBC Innovation Banking en MTM Group.
Rookoo bouwt ‘digitale collega’s’ die inkomende aanvragen automatisch verwerken, ordenen en omzetten in duidelijke taken voor eventteams. Daardoor kunnen locaties en organisatoren sneller offertes maken en minder tijd verliezen aan repetitief administratief werk. Onder meer Tour & Taxis, Wintercircus Gent, Brussels Special Venues en The Arena Group gebruiken de software momenteel al.
Nieuwe AI-modules en internationale ambitie
Met het nieuwe kapitaal werkt Rookoo aan extra modules zoals prijsoptimalisatie, capaciteitsbeheer en datagedreven inzichten rond conversie en workload. De start-up wil ook internationaal versnellen, met een officiële lancering in Nederland tijdens de vakbeurs EventSummit.
Rookoo, gevestigd in het Gentse Wintercircus, werd opgericht door vier ex-medewerkers van Qualtrics en Clarabridge – bedrijven die veel ervaring hebben met AI en klantinteractie. Volgens CEO Jeroen Borloo wil de start-up ‘teams opnieuw tijd geven voor creativiteit en gastvrijheid, in plaats van voor administratie’.