De Europese data intelligence group Datasharp kondigt de overname aan van Woosmap, een Europees Location Intelligence-platform. Met de acquisitie wil Datasharp de versnipperde datamarkt consolideren en tegelijk een betrouwbare business data-infrastructuur te bouwen voor AI en bedrijfsapplicaties.
Datasharp, opgericht door Antoine Bruyns en Didier Baclin en gesteund door Strada Partners, specialiseert zich in business data die AI-systemen, bedrijfsapplicaties en automatisering aandrijven. De groep omvat onder meer Infobel en Techsalerator (na eerdere overnames dit jaar) en nu ook Woosmap. Deze speler in Europese geolocatie-technologie levert zoek-, kaartweergave- en routingtechnologie waarmee bedrijven nauwkeurige locatie-intelligentie in hun toepassingen kunnen integreren.
Volgende generatie AI-apps
Het Woosmap-platform wordt gebruikt door merken als Carrefour, Yves Rocher, Hubo en Holland & Barrett. De technologie ondersteunt onder meer winkel- en product-locators, ETA-berekeningen, geofencing en indoor navigatie. Woosmap is actief vanuit Parijs, Montpellier, Londen en Madrid, en de jaarlijks terugkerende omzet (ARR) nadert de 10 miljoen euro.
Antoine Bruyns, CEO en medeoprichter van Datasharp, ziet de overname als een sleutelmoment voor de groep. ‘Location intelligence wordt een basislaag voor enterprise AI’, zegt hij. ‘Dankzij Woosmap combineren we onze sterke business data-infrastructuur met geolocatieservices van wereldklasse. Dit versnelt onze ambitie om een geïntegreerde data-infrastructuur te bouwen voor de volgende generatie AI-applicaties.’
Woosmap blijft een onafhankelijk merk binnen Datasharp en CEO Jean-Thomas Rouzin blijft het bedrijf leiden.