PwC gaat ChatGPT aanbieden
De consultant is meteen ook de grootste klant van het AI-bedrijf, met 100.000 medewerkers die ChatGPT zullen gebruiken.
Consultants van PwC zullen de volgende jaren ChatGPT’s enterprise-aanbod gebruiken, een abonnement dat sinds augustus vorig jaar bestaat. Het idee achter dat abonnement is dat klanten betalen voor snellere interacties waarop geen volume-limiet staat. Het moet voor hen ook makkelijker worden om aangepaste modellen te bouwen voor specifieke use cases.
Om ook kleinere bedrijven te overtuigen om een abonnement op ChatGPT te nemen, dat voor occasioneel gebruik momenteel gratis is, gaat OpenAI nu dus ook samenwerken met PwC. ‘PwC is onze grootste klant, maar ze zullen ook onze eerste partner zijn die ChatGPT enterprise zal verkopen,’ zegt Richard Hasslacher van OpenAI aan techsite TechCrunch.
Het enterprise-aanbod van ChatGPT had vorige maand zo’n 600.000 gebruikers, waaronder zo’n 93% van de Fortune 500-bedrijven, volgens OpenAI. Een extra 100.000 gebruikers van PwC is daar dus een stevige verhoging.
‘GenAI is essentieel voor PwC en onze klanten. Ze stellen ons in staat om niet alleen efficiëntie te verbeteren, maar ook echte business transformaties door te voeren,’ aldus Xavier Verhaeghe, partner bij PwC, aan Data News. ‘Investeren in OpenAI sluit aan bij onze toewijding aan innovatie en komt bovenop de investering van meer dan 1 miljard dollar in Microsoft in het kader van AI en GenAI.’
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier