Taglayer haalt 800.000 euro op

Matthieu Van Steenkiste
Matthieu Van Steenkiste Freelance medewerker Data News

Taglayer, een Antwerpse scale-up, heeft 800.000 euro opgehaald. Daarmee wil het zijn internationale plannen verder uitbouwen, en een eigen AI-tool ontwikkelen.

Taglayer is een Customer Data Platform (CDP) dat bedrijven helpt hun klantdata in te zetten voor gepersonaliseerde marketingbenaderingen. Momenteel werkt het team aan Laya, een AI-tool die automatisch zorgt voor een optimale inzet van klantdata over verschillende kanalen. Het zal automatisch klantgedrag voorspellen, doelgroepen identificeren en manieren creëren om die op en gepersonaliseerde manier te benaderen.

Om dat te bereiken ze Laya AI-algoritmes in die automatisch bepalen welke boodschap, via welk kanaal en op welk moment het meest effectief is. Zo kunnen bedrijven hun marketing volledig automatiseren. ‘Laya zal fungeren als een slimme AI-medewerker die continu leert en automatisch de meest effectieve klantbelevingen creëert’; aldus CEO Willem Drijver.

Met het nieuwe kapitaal kan Taglayer Laya verder ontwikkelen, en wil het ook zijn internationale expansie en zijn partnership-programma verder uitbouwen. De financiering werd gerealiseerd zonder aandelen uit handen te geven dankzij non-dilutive funding van VLAIO, KBC en PMV. Hiermee blijft het bedrijf volledig bootstrapped en behouden de oprichters volledige controle.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content