Additionly: snelle monitoring van campagnes op Google AdWords

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Additionly komt met een online platform dat marketingbureaus en grote bedrijven helpt met het monitoren van hun AdWords-campagnes. “Big data wordt steeds belangrijker, wel, wij filteren belangrijke gegevens uit grote databronnen voor iedereen die met online reclame bezig is.”

Additionly komt met een online platform dat marketingbureaus en grote bedrijven helpt met het monitoren van hun AdWords-campagnes. “Big data wordt steeds belangrijker, wel, wij filteren belangrijke gegevens uit grote databronnen voor iedereen die met online reclame bezig is.” Het aantal online advertenties blijft maar groeien, waardoor agentschappen en marketeers het steeds moeilijker krijgen om te volgen wat er juist met hun campagnes gebeurt. Additionly probeert hier een mouw aan te passen.

“Additionly is een tool die online campagnes nauwgezet opvolgt, en gebruikers de kans geeft om bliksemsnel te reageren”, vertelt projectleider en mede-initiatiefnemer Jonathan Van Parys. “We kunnen dat doen om dat we een geprivilegieerde toegang hebben tot de AdWords-api van de internetgigant”, klinkt het.

Bovenop die data van Google heeft Additionly een softwareplatform gebouwd met specifieke algoritmes en statistische benchmarks die aangeven hoe goed of hoe slecht een campagne het doet, en waarom dat zo is.

“Als je vandaag 10 procent minder clicks gehad hebt op je AdWords-campagne of op je banners dan verwacht, dan heeft Additionly maar enkele seconden nodig om aan te geven waarom dat zo is, en wat je moet veranderen om je clicks terug op niveau te krijgen. Bovendien worden alle gegevens op een overzichtelijke en bevattelijke manier samengebracht, zodat onze toepassing ook als een rapporteringstool kan gebruikt worden.”

Van Parys en co. mikken op reclame-agentschappen, freelancers en bedrijven voor wie internet marketing van primordiaal belang is. “Voorlopig werken we enkel met AdWords, en dat is toch nog steeds het dominante ad-netwerk, zeker voor search engine marketing, en ook wat banners betreft loopt het storm.”

“Dit gezegd zijnde, willen we straks ook andere grote netwerken integreren, zoals Facebook. Wat inkomsten betreft, zullen we een subscription-based saas-model hanteren. Onze prijzen maken we pas na de zomer bekend. We hebben pas onze private beta gelanceerd, en gaan die nu testen met een 100-tal klanten van over de hele wereld.”

Overigens is Additionly een spin-off van het Brusselse webanalysebureau Semetis. “Semetis heeft grote klanten zoals Vanden Borre en Ikea in de portfolio, en tijdens het campagnemanagement voor die bedrijven merkten we zelf regelmatig dat we betere tools nodig hadden om alles beter op te kunnen volgen en om sneller te kunnen reageren. We hebben dan maar beslist om zelf iets te bouwen.”

Paspoort: Benaming: Additionly Zetel: Brussel Jaar van oprichting: 2011 Aantal personeelsleden: 2 personen Financiering: gefinancierd door Semetis.com en Innoviris, om en bij de 150.000 euro. www.additionly.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content