Adidas koopt sportapp Runtastic voor 220 miljoen euro
Het Duitse sportkledingmerk Adidas heeft bekendgemaakt de sportapp Runtastic over te nemen. Adidas, voorheen weinig vertegenwoordigd op de technologiemarkt, betaalde daar 220 miljoen euro voor.
Voor de CEO van Adidas, Herbert Hainer, is deze investering “een belangrijke stap op weg naar nieuwe wereldwijde sportieve ervaringen”.
Met Runtastic kan je onder meer je hartslag meten dankzij de sensor van de camera, je push-ups tellen door het smartphonescherm met je neus aan te raken of tijdens het sporten naar verhalen van 30 à 40 minuten met muziek en sfeergeluiden kijken.
Runtastic werd in 2009 in de buurt van Linz in Oostenrijk ontwikkeld. De app behaalde al meer dan 140 miljoen downloads en beschikt volgens Adidas over ongeveer 70 miljoen geregistreerde gebruikers.
Tot nu toe behoorde 50,1% van het bedrijf toe aan een filiaal van de Duitse groep Axel Springer (uitgever van kranten), een investeerder en zijn oprichters. De app is beschikbaar in 18 talen.
In Frankrijk was Runtastic eind juli de derde meest gedownloade betalende app op de iPhone.
(Belga)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier