Beheer je tijdelijk personeel met Beeple

Beeple © Beeple

Met tijdelijk personeel werken geeft gedoe. Je verliest uren met administratie, verliest het overzicht, en dan moet je nog aan de betalingen beginnen. De nieuwe Belgische start-up Beeple helpt je met zijn online tool het bos weer door de bomen te zien.

“Je verliest er zoveel tijd mee”, zegt Karel Rabaut van Beeple: “rijksregisternummers nog maar eens overtikken, honderd keer hetzelfde adres ingeven,… En bij dat overtikken van de ene database naar de andere kan het ook al eens gebeuren dat er fouten insluipen. Ik ken festivalorganisatoren die lijsten van honderd vrijwilligers moeten doorgeven, en bij controle van de sociale inspectie dan nog klachten krijgen over fouten. Al die administratie kan veel efficiënter beheerd worden, en daar wilden wij voor zorgen met Beeple.”

Samen met co-founder en lead developer Nathan Samson ontwikkelde Rabaut een cloudbased web-platform dat een oplossing moet bieden voor het beheer van tijdelijke medewerkers, of ze nu vrijwilliger of interimarissen zijn. “Hostessenbedrijven, securtyfirma’s, festivals, cateraars,… zelfs voor een begrafenisondernemer die tal van lijkkistdragers moet regelen is Beeple interessant”, somt de general manager op. “En het gaat om een end-to-endsolution: je kunt de toepassing gebruiken van bij het selecteren van de kandidaten tot bij de betaling en de evaluatie. Zo vermijd je situaties waarbij alle informatie enkel in het hoofd van de planner zit en verloren gaat bij zijn vertrek. Je kunt bijhouden wie goed is in welke taak, wie niet meer teruggevraagd moet worden, en ga zo maar door.”

Een kleine KMO heeft het gebruik van Beeple al opgestart voor 1450 euro. Daarna volgt nog een usage fee die varieert naargelang de actieve medewerker, het aantal geplande uren of dagen. “Elke sector heeft zijn eigen benadering, dus je moet die allemaal mogelijk maken”, klinkt het. “Voor non-profitorganisatoren zijn trouwens kortingen voorzien.”

Dat Beeple een goed idee is, blijkt. Sinds de lancering afgelopen november werden al heel wat klanten binnengehaald. “Doordat het om een scaleable toepassing gaat, kunnen we zowel door kleine als grote bedrijven worden gebruikt. Dat helpt”, zegt Rabaut. “Op die manier wisten we al de organisatie van de Tall Ships Race in Antwerpen te overtuigen, R&T Security, KV Oostende voor zijn voetbalstewards, en de interimbureaus Start People en Flexpoint. En volgende week worden ook de vrijwilligers van Reggae Geel via Beeple gemanaged.”

Klanten werven moet vooral online gebeuren, beseft men bij Beeple. “We zijn een online-bedrijf, en onze oplossing is dat ook”, zegt Rabaut. “Daarom gaan we vooral online marketing voeren. Zo praten we onder andere met Google over een adwords-campagne.”

Concurrenten in het binnenland zijn definitief ingehaald, houdt Rabaut voor, maar in het buitenland lonkt competitie. Het moet nu snel gaan dus voor Beeple, beseft hij. Nadat de opstart op eigen kracht is gefinancierd wordt nu met de hulp van een extern adviseur een grote kapitaalronde voorbereid die 1 miljoen euro moet opbrengen. Daarmee wil de start-up zich definitief vestigen in België,en ook uitbreiden naar het buitenland. “Nu al hebben we twee Nederlandse klanten”, zegt de general manager. “Die ben ik zelf nog gaan regelen, met de Thalys naar Amsterdam, maar voor de toekomst zie ik meer in een model waarbij we werken met resellers. Dat kunnen interimkantoren zijn, maar ook consultancyfirma’s of sociale secretariaten. In eigen land hebben we zo al Flexpoint die zo voor ons actief is.”

Beeple

Maatschappelijke zetel: Berchem

Aantal vennoten: 2

Op zoek naar bijkomend kapitaal? Een kapitaalronde die 1 miljoen euro moet opleveren wordt voorbereid.

Website:www.beeple.eu

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content