Belgisch Outspot.be doet twee overnames

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

De Belgische Groupon-tegenhanger Outspot.be heeft zijn bereik sterk vergroot met 2 overnames.

De Belgische Groupon-tegenhanger Outspot.be heeft zijn bereik sterk vergroot met 2 overnames.

Outspot.be biedt sinds 2009 groepsaankopen aan, in een vergelijkbare formule als Groupon. Het bedrijf is destijds opgericht door de broers Stefan en Thomas Van Overbeke. Via twee overnames groeit het bedrijf vandaag uit tot één van de grotere spelers op die markt, met alles samen 1,6 miljoen abonnees. Naar eigen zeggen bedreigt Outspot.be met dat bereik de grootste speler op de markt, met name de Belgische poot van Groupon.

In België koopt het Promocity, opgericht in 2010 door Samuel en Michaël Devyver. Dat was de derde grootste speler in de Belgische online groepsaankopenmarkt. Recentelijk na het nog het ledenbestand van kleinere speler Coolcoups over. Promocity heeft vooral een sterke voet aan de grond in Franstalig België. In dat opzicht het een mooie aanvulling op het ‘Vlaamse’ publiek van Outspot.be. In Nederland werd dan weer GoShareThis opgeslokt. Dat bedrijf nam begin dit jaar het Nederlandse ledenbestand van het Amerikaanse Living Social over.

Thomas Van Overbeke stelt in een persbericht dat de leden van Outspot.be voordeel zullen ondervinden van die 2 overnames. “Nu we anderhalve keer zoveel leden tellen, zullen we bij onze aanbieders nog betere voorwaarden uit de brand kunnen slepen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content