Belgische app-specialist Tapptic haalt 1 miljoen euro op

© Tapptic

Om zijn ontwikkeling voort te zetten, rondt het Belgische mobiele agentschap Tapptic een nieuwe fondsenwerving af. Met dit geld kan het bureau wat meer voet aan de grond krijgen in Frankrijk, maar ook een overname doen in Vlaanderen.

Alles wat mobiel is, heeft nog altijd de wind in de zeilen. Sommige start-ups die een uniek product ontwikkelen, slagen erin door te breken en fondsen te werven, kijk maar naar Showpad of Anonymess. Maar ook mobiele agentschappen die vooral ontwikkeling op maat aanbieden voor merken, blijven niet achter. Zo is er het Gentse agentschap In The Pocket – waar Showpad overigens uit voortspruit -, of Tapptic aan Franstalige zijde.

1 miljoen euro

We hebben immers vernomen dat Tapptic zopas een fondsenwerving organiseerde bij verschillende Franse business angels en het Wallimage fonds, dat al steun verleende aan Screenity, een spin-off van Tapptic. Het mobiele agentschap werd opgericht door Christophe Chatillon en haalde 1 miljoen euro op, wat ons wordt bevestigd door de CEO, die zei dat het grootste deel van het kapitaal van de start-up wordt bewaard.

Franse markt

Met dit vers kapitaal wil Tapptic zijn ontwikkeling voortzetten: meer middelen inzetten in Brussel en Luik – de productiecentra van de firma, die nu 42 werknemers telt. Tapptic wil ook een versnelling hoger schakelen op de Franse markt, die een belangrijke plaats inneemt voor Christophe Chatillon, zelf van Franse afkomst. De Franse markt is momenteel al goed voor een groot deel van de activiteiten van Tapptic, met klanten als M6 en Axa.

Tegen mei 2015 neemt Tapptic Clicmobile over, een Franse kmo die in slechte papieren zit. Zo verwerft Tapptic een portefeuille met klanten waaronder Louis Vuitton Voyage, Puma en SNCF.

Vlaanderen

Met dit extra miljoen euro in handen richt Tapptic zijn blik nu ook op de Vlaamse markt (zijn zwakke punt), waar het ook een overname zou kunnen doen.

Tapptic maakt zijn omzet niet bekend, maar Christophe Chatillon maakt gewag van 3,4 miljoen euro in 2013 en rekent op 4,3 miljoen voor 2014. En volgens de officiële cijfers boekte de start-up een bruto operationele marge van 1,3 miljoen euro en een winst na belastingen van 32.800 euro (in 2013).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content