Belgische start-up Semactic haalt half miljoen op
Het bedrijfje wil met het geld zijn SEO-software versterken.
Semactic werd in 2020 opgericht als een platform voor Search Engine Optimisation. Beide oprichters, Céline Naveau en Kevin Coppens, werkten voordien voor een digital marketingbureau. Het platform probeert zich te onderscheiden door een aanpak die meer gericht is op actie en impact van de SEO-strategie.
De start-up haalde al klanten binnen zoals Daikin en Oxfam, en haalt in een nieuwe financieringsronde nu 500.000 euro op om zijn groei te versnellen. Dat geld komt van durfkapitaalfonds InvestBW, Olivier Simonis – oprichter van Qualifio, François Van Uffelen – oprichter van Babelway, en van eerdere investeerders Antoine Philippe, oprichter van AJMP Marketing Consultancy en imec.istart, imec’s business accelerator.
Het extra kapitaal moet onder meer toelaten dat Semactic zijn platform kan voorzien van AI en extra functies voor projectbeheer. Er wordt ook gekeken naar uitbreiding in Frankrijk en Duitsland.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier