BizToNet is een Facebook voor bedrijven
“Een Facebook die de uitwisseling van commerciële informatie tussen bedrijven vergemakkelijkt”. De Belgisch-Turkse ondernemer Omer Taki is ervan overtuigd dat zijn sociale netwerk BizToNet een interessante mengeling is van Facebook (mét functies als ‘Like’) en LinkedIn.
“Een Facebook die de uitwisseling van commerciële informatie tussen bedrijven vergemakkelijkt”. De Belgisch-Turkse ondernemer Omer Taki is ervan overtuigd dat zijn sociale netwerk BizToNet een interessante mengeling is van Facebook (mét functies als ‘Like’) en LinkedIn.
LinkedIn profileert zich steeds nadrukkelijker in het delen van B2B-informatie, maar zijn core business is wel nog altijd carrièremanagement. De meeste bedrijven die erop aanwezig zijn nemen genoegen met een eenvoudige showcase-pagina. Bij de professionele online bedrijvengidsen, zoals Goudengids, moet je dan weer geld neertellen, en die platformen zijn niet meteen gericht op het delen van informatie.
BizToNet is de vrucht van twee jaar voorbereiding met een team van 3 softwareontwikkelaars, een jurist en een commerciële medewerker. De toepassing wil de ontbrekende schakel zijn tussen Linkedin en online bedrijvengidsen door de uitwisseling van alle soorten commerciële informatie te vergemakkelijken tussen bedrijven die met elkaar in contact gebracht worden. Net als op Facebook kunnen ‘bevriende’ bedrijven exclusieve informatie met elkaar delen.
Op enkele weken tijd wist de Belgisch-Turkse ondernemer zowat 420 bedrijven uit alle sectoren over te streep te trekken om zich in te schrijven op het netwerk, zowel kleine horecazaken als grote dienstverlenende bedrijven. Sommige bedrijfsorganisaties boden de tool zelf aan hun leden aan.
Gratis om kritische massa te kunnen bereikenOm een kritische massa te kunnen bereiken, zijn de meeste functies van BizToNet gratis. Naast het uitwisselen van informatie of de publicatie van advertenties kunnen KMO’s zichzelf uitnodigen op een seminarie of zelfs beperkte express polls organiseren. Daarnaast kunnen op een kaart alle relaties in een bepaald geografisch gebied visueel worden weergegeven.
De start-up hoopt zijn inkomsten te halen uit premium-functies, die producten en diensten meer zichtbaarheid geven. Via het netwerk kan je ook zelf reclame publiceren (rechterkolom) met behulp van een geautomatiseerd proces. De prijzen beginnen bij 100 euro voor 5.000 views. De site is van plan om mettertijd te werken met een dagtarief. Omer Taki wil zijn netwerk niet openstellen voor derde reclamebedrijven, Google Ads of andere, “om de interface clean en professioneel te houden.”
BizToNet is beschikbaar in het Frans, het Nederlands, het Engels en het Turks en hoopt 10.000 bedrijven voor zich te winnen op 3 jaar tijd, hetzij 1 procent van de bedrijven in België.
PaspoortNaam: BizToNet.be
Lanceerdatum: maart 2014
Maatschappelijke zetel: Charleroi
Personeel: 6 personen (zelfstandigen)
Kapitaal: bvba in oprichting met eigen fondsen
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier