Bringme integreert Snapchat in klantendienst
Het Leuvense Bringme heeft als eerste bedrijf in België Snapchat geïntegreerd in zijn klantendienst. Het bedrijf hoopt zo sneller in contact te treden met onder meer studenten.
20 miljard dollar zou de Snapchat-app ondertussen al waard zijn na de jongste financieringsronde. De app is razend populair bij vooral jongeren. En het is die doelgroep die Bringme wil bereiken door de klantendienst ook via Snapchat bereikbaar te maken. “Bringme is steeds populairder bij studenten van universiteiten en hogescholen. Het is een generatie die niet meer belt, tenzij een keer per maand met de grootouders. Je bereikt hen dus maar beter met het medium waar ze zich het best bij voelen en dat is Snapchat”, meent Tim Driesen, creative director bij Bringme. Zo’n 60 procent van de 18- tot 25-jarigen zou Snapchat gebruiken.
Geen publieke klantendiscussies
Bringme wil het ontvangen en verzenden van pakjes innoveren door ‘slimme boxen’ te koppelen aan een mobiele app. Klanten die problemen ondervinden, kunnen een foto of video doorsturen naar de Snapchataccount van Bringme of de chatfunctie gebruiken. “Via Snapchat houden we de sfeer ook luchtig. Dat is vaak al een deel van de oplossing. Bovendien wordt het probleem niet direct deel van een publieke discussie waar iedereen kan meelezen, een risico dat groter is bij Facebook en Twitter”, aldus Driesen. Bringme onderzoekt nog of Snapchat ook in de rest van de dienstverlening geïntegreerd kan worden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier