Brusselse start-up AxonJay haalt 1,5 miljoen op voor uitrol van zijn AI-Sales assistent

De co-founders van AxonJay, Jean-Philippe Schepens en Tobias Meffert. © AxonJay
Michel van der Ven
Michel van der Ven Technologiejournalist bij Data News.

AxonJay is een stap dichterbij de wereldwijde vermarkting van zijn veelbelovende ‘AI-Sales assistant’. De Brusselse start-up haalde zopas 1,5 miljoen euro zaaikapitaal op.

Het is ongeveer twee jaar geleden dat CEO Jean-Philippe Schepens en CTO/co-founder Tobias Meffert begonnen met de ontwikkeling van het AxonJay Self-ML Platform. Dat laat gebruikers toe om nauwkeurig te voorspellen welke prospects ‘ready-to-buy’ zijn en waarom.

Internationaal

‘De algoritmes draaien, de eerste klanten – waaronder SAP – zijn binnen, dus AxonJay is klaar voor global scale’ bevestigt Jean-Philippe Schepens. Een van de grootste uitdagingen voor de start-up was het accuraat capteren en interpreteren van ‘Buying Signals’ van potentiële klanten. ‘Tot voor kort was dat moeilijk in realtime uit te rollen en haast onmogelijk te schalen. Dankzij onze ‘Proprietary Deep Tech’ kan dat nu wél’, klinkt het.

Met de 1,5 miljoen euro zaaikapitaal, opgehaald bij diverse investeerders en business angels, wil AxonJay de AI-producten nu internationaal uitrollen. Kantoren in Singapore, New York en Parijs staan in de steigers.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content