Carlos Slim lonkt naar Shazam
América Móvil, het telecombedrijf achter de Mexiaanse miljardair Carlos Slim, investeert veertig miljoen dollar (31 miljoen euro) in muziekherkenner Shazam.
América Móvil, het telecombedrijf achter de Mexiaanse miljardair Carlos Slim, investeert veertig miljoen dollar (31 miljoen euro) in muziekherkenner Shazam.
Shazam is een populaire app die liedjes kan herkennen en je meteen doorlinkt naar de YouTube-video of de aankooppagina op Amazon of iTunes. Het kan ook televisieprogramma’s herkennen. Volgens Slim is de investering daarom ook interessant voor aanvullende diensten aan tv-kijkers.
Volgens de Financial Times wordt Shazam voortaan vooraf geïnstalleerd op telefoons die América Móvil verkoopt. Dat heeft vooral een impact op toestellen in Latijns-Amerika en in mindere mate Noord-Amerika en West-Europa. Hoeveel Slim met zijn investering in handen krijgt van het bedrijf is niet duidelijk. Maar een bron van de zakenkrant zegt dat Shazam op iets meer dan 400 miljoen dollar (312 miljoen euro) wordt geschat.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier