Dries Buytaert brengt Mollom onder bij Acquia
De Belgische Drupal-bedenker Dries Buytaert voegt zijn ene geesteskind samen met het andere.
De Belgische Drupal-bedenker Dries Buytaert voegt zijn ene geesteskind samen met het andere.
Binnen Mollom, met eigen middelen opgestart in 2008, ontwikkelden Dries Buytaert en Benjamin Schrauwen een gesofisticeerde spamfilter voor websites, met als doel op een geautomatiseerde, productieve manier enkel kwalitatieve content toe te laten. “Sinds we startten hebben we bijna een miljard spamboodschappen geblokkeerd”, meldt Buytaert in een blog. Het bedrijf telt intussen 6 mensen en heeft grote kleppers als Sony Music, Adobe, Fox News, Oxfam, Twitter, Stanford University en Warner Records als klant.
Buytaerts andere geesteskind, Acquia, is opgericht in 2007. Het is een it-dienstenbedrijf dat gespecialiseerd is in het open source cms-systeem Drupal, dat bedacht werd door Buytaert zelf en uitgroeide tot een wereldwijd succesverhaal. Eind vorig jaar draaide het snelgroeiende bedrijf een omzet van 8,9 miljoen dollar. Er werkten toen 50 mensen.
“Zakelijk bekeken, was het erg zinnig om Mollom onder te brengen bij Acquia”, schrijft Buytaert. “Ben en ik wilden geld ophalen voor Mollom om de toekomstige productontwikkeling te helpen financieren en onze activiteiten uit te breiden. Het was duidelijk dat dat ik mijn tijd dan wel op lange termijn daarop moest toespitsen, net terwijl ik meer wilde focussen op de wereldwijde promotie van Drupal en Acquia verder wilde doen groeien en uitbreiden. Door Acquia Mollom te doen overnemen, kan ik deel blijven uitmaken van Mollom en kan Mollom de nodige middelen krijgen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier