Een miljoen euro om Belgische gamestartup OJOO in het buitenland te lanceren
De Gentse startup Ojoo haalt een, miljoen euro op. Daarmee wil het zijn gameplatform voor locatiegebaseerde games naar het buitenland uitbreiden.
Ojoo is geen klassieke game, maar wel een platform op iOS, Android en Windows voor locatiegebaseerde games. Daarmee kan je citygames, schattenjachten maar ook museumrondleidingen en toeristenapps in elkaar steken met behulp van gps-signalen en beacons.
Het bedrijf begon 2014 en trekt nu Bert Pauwels, ceo van Pauwels Consulting, aan voor een investering van een miljoen euro. “Met deze investering brengen we Ojoo naar het volgend niveau,” klinkt het bij oprichter en ceo Peter Symons.
Symons, die eerder al ervaring opdeed bij de succesvolle datingsite Twoo, richtte het bedrijf op samen met Lies Permentier en Thomas De Wulf. Binnen enkele maanden wil het team een mobile- en webeditor uitbrengen waarmee gebruikers zelf gepersonaliseerde games en apps kunnen ontwikkelen. Intussen wil het bedrijf zijn internationale bekendheid opbouwen.
“Binnen enkele maanden kan iedereen citygames, museumgidsen, toeristenkaarten en schattenjachten maken zonder enig codeerwerk. Alles werkt met een smarpthone of tablet en een beetje verbeelding,” zegt De Wulf.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier