Enquête polst naar verwachtingen Belgische web-entrepreneurs
Het Institute for Future Insights en het internetportaal Bloovi organiseren een bevraging voor Belgische webondernemers. De resultaten moeten uitmonden in een barometer die een beeld geeft over de gezondheid van de sector.
Het Institute for Future Insights en het internetportaal Bloovi organiseren een bevraging voor Belgische webondernemers. De resultaten moeten uitmonden in een barometer die een beeld geeft over de gezondheid van de sector. Opiniemakers zoals Bart Becks en Peter Hinssen geven met de regelmaat van de klok aan wat er leeft bij jonge start-ups, en wat ze nodig hebben om optimaal te groeien. “Maar hierbij gaan ze vaak uit van de start-ups die ze zelf begeleiden, waardoor het beeld dat je krijgt onvolledig is”, zegt Frederic De Meyer, die net een boek schreef over het onderwerp.
Volgens de initiatiefnemer is het hoog tijd om jonge webentrepreneurs een eigen stem te geven om naar de buitenwereld te communiceren. Opdat iedereen een duidelijk beeld krijgt van hoe het deze jongeren afgaat, hoe belangrijk hun markt is, en van wat ze nodig hebben om hun strategisch potentieel verder te kunnen ontwikkelen.
Om hieraan tegemoet te komen organiseren het Institute for Future Insights en het internetportaal Bloovi voortaan een jaarlijkse enquête voor Belgische web-entrepreneurs (BeWebS). Deze enquête polst naar de toestand binnen de ondernemingen, maar ook naar hun toekomstverwachtingen en naar het vertrouwen om de doelstellingen te kunnen realiseren. Eén en ander moet uitmonden in een heuse barometer.
Bent u een Belgische webentrepreneur, of kent u er in uw omgeving? Aarzel dan niet om de enquête in te vullen of door te geven. U vindt alle informatie hier.
De enquête loopt nog tot 31 augustus. Het finale rapport zal in oktober beschikbaar zijn. Deelnemers krijgen sowieso een gratis exemplaar van het rapport, ter waarde van 200 euro.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier