EPIC, creativiteit op het Waalse web
Het Luikse webagentschap EPIC kiest voor creativiteit en spel om zich te onderscheiden in een bonte en verzadigde sector. De start-up richt zijn pijlen op de steeds talrijkere ondernemingen in Wallonië die meer willen dan alleen een site waarmee ze kunnen pronken.
Het Luikse webagentschap EPIC kiest voor creativiteit en spel om zich te onderscheiden in een bonte en verzadigde sector. De start-up richt zijn pijlen op de steeds talrijkere ondernemingen in Wallonië die meer willen dan alleen een site waarmee ze kunnen pronken.
Digitaal agentschap EPIC is de voorbije maanden bekend geworden met het spel Ice Game dat het heeft ontwikkeld voor de Facebookaccount van het inmiddels beroemde Belgische merk Ice Watch. Het spel zou bijna 200.000 keer gespeeld zijn.
De start-up toonde ook zijn creatieve talent door de lancering van het animatiekinderboek “Babel, de kat die koning wilde worden” op iPad en Android (www.babeltheking.com). Maar de core business van het bedrijf is nog altijd het maken van websites en campagnes op sociale netwerken.
“We kiezen voor kwaliteit door een nogal avant-gardistische en gerichte aanpak te verdedigen. Iedereen in de onderneming steekt een deel van zijn tijd in ontwikkelingsprojecten en intern onderzoek. Zo is het interactieve boek Babel ontstaan, maar ook de beatbox Drumlet, ontwikkeld in Javascript” , aldus Karim Maaloul, een van de drie ‘vaders’ van het bedrijf dat hij samen met twee van zijn voormalige klanten heeft opgericht, namelijk Morgan Leidgens (van het bedrijf voor buiteninrichting Leidgens) en Benoît Rondeux (van het meubeldesignbedrijf Quatuor).
Nadien kwam er nog een vierde partner bij, Hugues Lismonde, en werden er vier medewerkers in dienst genomen.
Door zijn avant-gardistische trekjes telt het agentschap heel wat klanten uit de mode- en designsector, tot in Frankrijk, Italië en Oostenrijk, maar ook industriële bedrijven uit eigen streek, zoals plaatijzerhandel Delhez.
“Onze ambitie is om beheerst te kunnen groeien en te komen tot een twaalftal mensen. We willen niet te groot worden, om goed werk te kunnen leveren. We hebben er geen enkel probleem mee om jong talent uit onze eigen streek aan te werven en op te leiden, want het aantal goede ‘senior’ ontwikkelaars dat nog niet naar Brussel verhuisd is, wordt steeds kleiner.”
Op technisch vlak is EPIC “zowat van alle markten thuis”, met een groeiende belangstelling voor gratis tools die nog relatief onbekend zijn, zoals MongoDB en Ruby on Rails.
Paspoort
Naam: EPIC, www.epic.net
Maatschappelijke zetel: Luik
Opgericht in: 2009
Personeel: 9 medewerkers
Omzet: 340.000 in 2011, doelstelling 500.000 in 2012
Financieringswijze: eigen fondsen, startkapitaal van 24.000 euro
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier