Frontback gaat er dan toch mee door
De Belgische foto-app Frontback krijgt een tweede leven. Een week nadat de stopzetting van de app werd aangekondigd, luidt het dat de start-up een redder heeft gevonden.
Oprichter Frédéric della Faille van Frontback kondigde de stopzetting van Frontback zelf aan op de website van het bedrijfje. In de mededeling erkende hij dat de app ‘niet de winnaar’ is wanneer je het over de meest gebruikte foto-apps hebt om alledaagse momenten met de rest van de wereld te delen.
Niet dat Frontback niet gebruikt wordt: 2 miljoen regelmatige gebruikers is verre van slecht. Tegelijk is het veel te weinig als de ambitie is om een van de meest gebruikte apps te zijn en op het eerste smartphonescherm terecht te komen.
Dit weekend liet de start-up echter weten dat er een reddende engel werd gevonden, waarmee een akkoord is bereikt ‘om Frontback nog beter te maken’. Wie de redder juist is, wordt voorlopig niet bekend gemaakt..
“Onze partner zal zichzelf wel voorstellen als de tijd er rijp voor is”, vertelt della Faille aan de bekende nieuwssite Business Insider. Hij of zij kon het Frontback-team blijkbaar overtuigen met nieuwe ideeën voor de app. Met andere woorden wordt de stekker er niet uitgetrokken op 15 augustus, en leeft de app gewoon verder zoals voordien.
Toen Della Faille in de zomer van 2013 vanuit New York startte met Frontback ging het even heel hard. Het duurde ook niet lang of hij wist drie miljoen dollar op te halen bij Amerikaanse durfkapitalisten en business angels.
Bekende koppen als Ashton Kutcher en Twitter-oprichter Jack Dorsey probeerden de app uit en gaven Frontback heel wat ruchtbaarheid. In de Amerikaanse media werd de app zelfs openlijk als “de nieuwe Instagram” omschreven.
Volgens de geruchtenmolen kreeg della Faille ooit een overnamebod van maar liefst 40 miljoen dollar door Twitter, maar dat wilde de uitgeweken Brusselaar nooit bevestigen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier