Gentse Accurat haalt miljoen op om retaildata in Europa te analyseren
De Gentse startup Accurat heeft een miljoen euro opgehaald. Met dat geld wil het fysieke winkels in heel Europa helpen om inzicht te krijgen met data.
Accurat werd in 2018 opgericht door Bart Muskala en Steven Van Canneyt. Het bedrijf legt zich toe op data-analyse voor fysieke winkels. Vandaag is het in de Benelux actief, met de financiële injectie wil het de technologie op Europees niveau commercialiseren.
Die data-analyse zit in verschillende hoeken van de retailmarkt. Zo wil het bedrijf met haar technologie klantenprofielen beter begrijpen, winkels vergelijken met concurrenten, maar ook aan locatiebepaling doen wanneer een winkel een nieuwe vestiging opent of de impact van een marketingcampagne meten. Vandaag zijn onder meer Delhaize, Lidl, Brico, Lunch Garden, Burger King en vanHaren klant bij het bedrijf.
De kapitaalronde wordt geleid door Angelwise. Ook PMV doet mee, net zoals de Netlog-oprichters Lorenz Bogaert en Toon Coppens, die in 2021 al eens investeerden in Accurat. Verder stappen ook ondernemer Jonas Deprez en de nieuwe COO van Accurat Bart Putteman mee in het bedrijf.
‘Efficiënte data-analyse wordt dé hoeksteen van succesvolle retail en de basis om te overleven in een nu al zeer concurrentiële omgeving. We zijn er dan ook van overtuigd dat veel retailers de Accurat-software met veel enthousiasme zullen onthalen en in het voetspoor zullen treden van de grote klantennamen die ze nu al in hun portefeuille hebben.’, aldus Roald Borré, Groepsmanager Equity Investments bij PMV.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier