Goedkoop op restaurant met Instadeal
Je wil op een woensdagavond lekker gaan eten, maar je hebt geen zin om tien restaurants op te bellen voor een plaatsje? Een Gentse start-up koppelt last-minute restaurantzoekers aan uitbaters met een tafel op overschot.
Je wil op een woensdagavond lekker gaan eten, maar je hebt geen zin om tien restaurants op te bellen voor een plaatsje? Een Gentse start-up koppelt last-minute restaurantzoekers aan uitbaters met een tafel op overschot. Instadeal is het project van de drie laatstejaarsstudenten Jonas De Mets, Simon Savaete en Tim Coppieters. “Op onze website kunnen restaurants en wellnesscentra zelf aanbiedingen plaatsen om periodes waarin er minder klanten zijn alsnog op te vangen, maar dan doorgaans met een leuke korting”, legt Jonas De Mets uit.
“We hebben het zelf ook al ondervonden dat je rondloopt in de stad en iets leuks zoekt om te eten, maar dan geen plaats kan vinden of niet weet waar er een interessant menu is op dat moment. Hiermee kan je op het laatste moment kijken waar je kan reserveren. Ook ideaal wanneer je je last minute cadeau zoekt voor je vriendin.”
Uitbaters die er gebruik van maken bepalen zelf wat ze aanbieden en wanneer dat gebeurt. Intekenen kost niets, pas als de aanbieding wordt verkocht is er een commissie voor Instadeal. In dat opzicht is het een lokale en kleinere concurrent voor sites als Groupon, waarbij je beter in de hand hebt wat je online aanbiedt.
Het project kreeg in oktober een softlaunch waarbij Instadeal zich momenteel richt op Gentse handelszaken en restaurantbezoekers. “Gent biedt een interessant doelpubliek en we zijn hier zelf ook vrij actief. Op termijn willen we ook uitbreiden naar andere steden. Zo wordt de volgende stad waarschijnlijk Brugge gezien we alledrie van daar afkomstig zijn. Momenteel gaan we nog enkele kleine aanpassingen op de site doorvoeren, daarna beginnen we met het actief promoten van de website.”
De Mets en Savate zijn laatstejaarsstudenten handelsingenieur. Coppieters is laatstejaars computerwetenschappen. Het is dan ook de bedoeling om Instadeal succesvol te laten draaien tegen volgend jaar. “Het zou mooi zijn als we er op een jaar tijd voor kunnen zorgen dat we er voltijds aan kunnen werken.”
Om die groei alvast te stimuleren werd het trio geselecteerd voor Start.light van iMinds. Zo krijgen ze een budget van 25.000 euro, samen met workshops en bijkomende ondersteuning.
Paspoort:
– Naam: Instadeal
– Wesbite: www.instadeal.be – Jaar van oprichting: 2013 (afgelopen zomer)
– Maatschappelijke zetel: Gent
– Aantal werknemers: 3
– Kapitaal: 25.000 euro via het iStart.light programma van iMinds
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier