Mobile Vikings kiest voor TwitSpark
De Hasseltse mobiele operator Mobile Vikings gaat TwitSpark gebruiken voor zijn klantendienst, het ‘customer support systeem’ voor Twitter dat de jonge Belg Davy Kestens enkele maanden geleden gelanceerd heeft vanuit Silicon Valley.
De Hasseltse mobiele operator Mobile Vikings gaat TwitSpark gebruiken voor zijn klantendienst, het ‘customer support systeem’ voor Twitter dat de jonge Belg Davy Kestens enkele maanden geleden gelanceerd heeft vanuit Silicon Valley. TwitSpark is een tool die gesprekken over een merk of over een product oppikt op Twitter, en net zoals bij een crm-systeem kunnen de conversaties gecategoriseerd, gearchiveerd en verder opgevolgd worden. Het eindresultaat is een soort van ‘customer support systeem’ voor Twitter.
In maart kon bedenker Davy Kestens (24) alvast 1.125.000 dollar ophalen om zijn start-up wat meer armkracht te geven. Het bedrijfje is nu enkele maanden gelanceerd, en telt straks meer dan 10 werknemers. Intussen wordt de toepassing gebruikt door ruim een dozijn internationale klanten, waaronder Adidas. In ons land werkt ook Electrabel momenteel met de toepassing (via N-Allo).
Dat Mobile Vikings in zee gaat met TwitSpark (het contract werd deze week ondertekend), is geen verrassing. Zowat de hele klantendienst van de MVNO loopt via Twitter (in mindere mate Facebook), en heel wat nieuwe klanten worden aangebracht via dat bewuste sociale netwerk.
Vóór dat een abonnee met een probleem naar de klantendienst belt, stelt hij zijn vraag eerst op Twitter, en in heel wat gevallen krijgt hij zijn antwoord al van een andere Viking. Is dat niet het geval, dan zijn het de Mobile Vikings zelf die tussenkomen, ook weer via Twitter.
Nu het aantal abonnees in ons land de 150.000 is genaderd, en het bedrijf sinds kort ook actief is op de Nederlandse markt, dringt een professionalisering van de customer service zich op. Het gebruik van TwitSpark kan gezien worden als een stap in die richting.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier