Nieuw blogplatform voor Europese ondernemers
Whiteboardmag.com wil een Europees blogplatform worden voor de start-up omgeving. Het is een project van ex-Humo journalist Raf Weverbergh.
Whiteboardmag.com wil een Europees blogplatform worden voor de start-up omgeving. Het is een project van ex-Humo journalist Raf Weverbergh.
De ambitie van Raf Weverbergh is groot. Whiteboardmag.com speelt de Europese kaart. Het wordt een Engelstalig webplatform dat plaats ruimt voor bijdragen van ondernemers en start-ups uit alle Europese landen.
Weverbergh wil binnen de twaalf maanden een duizendtal medewerkers aantrekken, rekent op 100.000 pageviews per maand en minstens twee adverteerders. Een startbudget heeft hij niet.
Raf Weverbergh, die tot afgelopen zomer bij het weekblad Humo werkte, heeft de jongste maanden niet stilgezeten. Hij krijgt voor zijn project de steun van onder andere reclamemaker André Duval, analist Siddy Jobe van Bank De Groof en Vlerick professor Walter Van Dyck.
“Er wordt vandaag te weinig aandacht besteed aan Europese start-ups,” vindt Weverbergh. In Amerikaanse bladen en platforms zoals FastCompany, BusinessInsider of TechCrunch krijgen ze weinig of geen ruimte..” Met Whiteboardmag.com moet dat veranderen. De website biedt een gratis dagelijkse nieuwsbrief. Inschrijven kan op www.whiteboardmag.com.
Data News heeft zelf ook een maandelijkse nieuwsbrief die focust op de Belgische start-up scène.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier