Recruiters besparen tijd dankzij Stearn
Stearn is het verhaal van drie gewezen informaticastudenten (Erasmus Hogeschool Brussel) die naast hun job twee en een half jaar hebben gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe tool voor recruiters.
Stearn is het verhaal van drie gewezen informaticastudenten (Erasmus Hogeschool Brussel) die naast hun job twee en een half jaar hebben gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe tool voor recruiters.
“Ik heb zelf gewerkt als recruiter voor een groot informaticabedrijf. Omdat ik betaald werd op basis van mijn resultaten, vond ik het heel frustrerend dat ik altijd 1 tot 2 uur tijd moest verliezen, meestal ‘s avonds, om een vacature te publiceren op de belangrijkste rekruteringsites”, legt Arnaud Llamas Bravo uit.
In volle economische crisis stelt hij ook vast dat heel wat bedrijven nog wel mensen aanwerven, maar niet langer bereid zijn een kleine duizend euro uit te geven om een advertentie te plaatsen op een grote rekruteringsite.
Vandaar de idee om een tool te creëren waarmee een recruiter in enkele muisklikken een werkaanbieding kan publiceren op bekende “jobsites” waarop hij geabonneerd is (StepStone, Monster, enz.) en op meer sectorgebonden sites (ICT Jobs, LexGo, OnlineSalesJob, enz.) maar ook en vooral op sociale netwerken (Twitter en LinkedIn, in het bijzonder). “65% van de cv’s die de gebruikers van Stearn ontvangen, is afkomstig van sociale netwerken”, merkt de medeoprichter op.
Arnaud Llamas Bravo gelooft ook heilig in de efficiëntie van steeds meer gespecialiseerde vacaturesites: “In Nederland of Frankrijk vind je honderden (super)gespecialiseerde jobsites. Deze trend waait stilaan over naar ons.” Stearn ziet zichzelf eigenlijk als een soort browser in het “deep web” van jobaanbiedingen.
Naar het semantische web
“Gemiddeld heeft een recruiter 1,5 tot 2 uur nodig om een advertentie te plaatsen op Monster, StepStone, LinkedIn en op zijn eigen site. We beloven dat dit kan op 7 minuten.” Deze multidiffusiefunctie is volledig gratis op Stearn, dat trouwens kan communiceren met een oplossing voor “talentmanagement” als Taleo.
De start-up bouwt voort op andere betalende aanvullende tools en hoopt tegen half 2014 rendabel te worden. “Wij bieden bedrijven een applicatie om kandidaten te beheren en op te volgen. Dit ‘applicant tracking system’ of ATS zal online beschikbaar zijn via een gewoon abonnement. Met dit systeem kan er een matching gemaakt worden tussen een functie en een cv, dit alles op een visuele en ergonomische manier.”
Stearn kan nu al bogen op een deal met Vasco. MyDigipass wordt immers gebruikt voor een snelle en veilige toegang tot het platform. “We positioneren ons tussen een onderneming als CVWarehouse, die een ATS aanbiedt, en Multiposting.fr, dat gespecialiseerd is in het spammen van jobaanbiedingen.”
De andere troef van Stearn is het semantische web. “We werken samen met een gespecialiseerde partner aan de ontwikkeling van een semantische zoektool waarmee recruiters sneller cv’s kunnen analyseren.”
Paspoort
Stearn.eu
Maatschappelijke zetel: Brussel
Oprichtingsdatum: mei 2012
Personeel: 3 medewerkers
Kapitaal: 70.000 euro startkapitaal (oprichters en business angels) + 240.000 euro financiering via Innoviris en banken
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier