SoundCloud komt met nieuw design en extra mogelijkheden

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Ceo Alexander Ljung van SoundCloud heeft tijdens LeWeb in Parijs de nieuwe versie van zijn populaire audioplatform boven de doopvont gehouden.

Ceo Alexander Ljung van SoundCloud heeft tijdens LeWeb in Parijs de nieuwe versie van zijn populaire audioplatform boven de doopvont gehouden. Per minuut wordt er intussen 10 uur ‘geluid’ geupload naar SoundCloud. Het webplatform, dat wil uitgroeien tot een YouTube voor audio, bereikt intussen 180 miljoen mensen per maand, of 8 procent van de wereldwijde internetpopulatie.

Vandaag wordt de nieuwe versie én het nieuwe design van het internetplatform op de wereld losgelaten, de betaversie was al een tijdje beschikbaar. Tot de nieuwigheden behoren betere aanbevelingstools, nieuwe zoekmogelijkheden (o.a. related sounds), en de optie om muziekgroepen en artiesten die je al volgt op platformen zoals Facebook, ook op SoundCloud te observeren.

Voorts worden de sharemogelijkheden flink uitgebreid. “Het kunnen ‘reposten’ van sounds is een feature waar we heel veel van verwachten”, aldus Ljung. “De interessantste tweets zijn toch ook vaak retweets?”

Nu donderdag worden de geüpdate mobiele apps voor Android en iOS gelanceerd. Die ondersteunen ook nieuwe features zoals reposts en verbeterde search, en worden evenzeer in een nieuw jasje gestoken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content