Take Eat Easy wil de afhaalmaaltijd heruitvinden

Sinds de komst van de Amerikaanse food delivery specialist Seamless is eten bestellen via het web een echte rage geworden. Adrien Roose was een bevoorrechte getuige van die boom tijdens de periode dat hij nog actief was in de financiële sector.

Sinds de komst van de Amerikaanse food delivery specialist Seamless is eten bestellen via het web een echte rage geworden. Adrien Roose was een bevoorrechte getuige van die boom tijdens de periode dat hij nog actief was in de financiële sector.

De markt in ‘online takaway’ wordt momenteel met veel belangstelling gevolgd door durfkapitalisten. Nochtans bleef Roose tot op heden nogal op zijn honger zitten wat betreft de kwaliteit van de aangeboden diensten én gerechten.

“Een site als Seamless maakt bestellen zeker gemakkelijker voor iemand die al een vrij duidelijk idee heeft van wat hij wil eten, maar heeft weinig waarde voor iemand die inspiratie wil opdoen”, aldus de ingenieur management van de UCL.

In april 2012 gaat hij samen met twee jeugdvrienden (een informaticus en een wiskundeknobbel) en zijn zus de artistieke toer op om het project Take Eat Easy uit de grond te stampen.

“Het idee is om een stapje verder te gaan dan de gewone restaurant- en maaltijdgids, en een echte zoekmachine aan te bieden die in het teken staat van voeding. Via de zoekmotor, die gebaseerd is op een ingenieus systeem van aanbevelingen, kun je een maaltijd kiezen naargelang je wensen en stemmingen van het moment.”

Wat front-office betreft beschikt Take Eat Easy over een mooi ogende interface met veel fotomateriaal, en in de back end draait een ‘uniek’, in eigen huis ontwikkeld algoritme dat de zoekfunctie verfijnt op basis van je browse- en bestelgeschiedenis, en aan de hand van tips van vrienden op Facebook. “Ons doel is om een zo intuïtief mogelijk platform te ontwikkelen”, klinkt het nog.

Het project is in september uitgegroeid tot een echte vennootschap met een startkapitaal van 250.000 euro. Nadat Take Eat Easy eind november werd geselecteerd voor het start-up-acceleratieprogramma Nest’Up en daar heel wat lessen uit trok, is het bedrijf momenteel op zoek naar extra fondsen om sneller te kunnen groeien.

Er werd contact opgenomen met een tiental investeerders, vooral in België. Het jonge bedrijf hoopt 500.000 tot 1 miljoen euro op te halen.

“Omdat ‘food delivery’ boomt in andere landen, lijkt het ons belangrijk om snel een plaats te veroveren.” Hoewel de onderneming nog niet echt begonnen is met haar commerciële prospectiefase, kon Take Eat Easy toch al een veertigtal restaurants in Brussel overtuigen die belangstelling hebben voor het nieuwe verkoopkanaal.

Paspoort

Naam:takeeateasy.be Maatschappelijke zetel: Brussel
Opgericht in: september 2012
Kapitaal: 250.000 (oprichters + private business angel)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content