Tapptic verstevigt zijn positie in Frankrijk door de overname van Clicmobile
De Belgische specialist in mobiele apps Tapptic heeft zijn Parijse sectorgenoot Clicmobile overgenomen. Dat bureau werd opgericht in 2003 en is al enkele jaren een pionier in Frankrijk.
De Belgische specialist in mobiele apps Tapptic heeft zijn Parijse sectorgenoot Clicmobile overgenomen. Dat bureau werd opgericht in 2003 en is al enkele jaren een pionier in Frankrijk.
Clicmobile moest echter een gerechtelijk akkoord onderhandelen nadat het – na een sterke groei – in de val van de grootheidswaanzin was gelopen.
Tapptic kon met andere woorden een interessante financiële transactie rondmaken door alleen de activa over te nemen, zonder de schulden over te erven. Het bedrag van de transactie wordt niet vrijgegeven.
Tapptic is van plan om ongeveer vijftien van de 35 werknemers bij Clicmobile te behouden. Ceo Christophe Chatillon is blij dat hij zijn positie in Frankrijk kan versterken, waar het Belgische bureau al een verkoopkantoor en enkele grote klanten had zoals M6 en Axa.
“We konden nagenoeg alle klanten van Clicmobile meenemen.” Enkele van deze klanten zijn Luis Vuitton, La Banque Postale, Orange, Voyages SNCF en… het Filmfestival van Cannes, van waaruit Christophe Chatillon ons belde.
Met deze overname telt Tapptic (en zijn dochteronderneming Screenity, gespecialiseerd in interacties met second screens) bijna zestig medewerkers.
Het volgende doel van Tapptic tegen eind 2014 is een verdere ontwikkeling in Vlaanderen door de bestaande teams uit te breiden met Nederlandstalige werknemers. Een overname wordt niet uitgesloten.
Met meer dan honderd applicaties voor een dertigtal klanten werpt Tapptic zich op als één van de leiders in de ontwikkeling van mobiele applicaties in België, en zelfs in Europa.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier