The Reference koopt social mediabedrijf Proudfield
Proudfield wordt opgeslokt door The Reference. Het bedrijf loopt al enkele jaren in de kijker als opkomende specialist in social media.
Proudfield wordt opgeslokt door The Reference. Het bedrijf loopt al enkele jaren in de kijker als opkomende specialist in social media.
The reference wil zijn reputatie op vlak van social media verstevigen. Met Proudfield koopt het niet de eerste de beste speler. Het bedrijf werd opgericht in 2010 en richt zich onder meer op apps en games op sociale netwerken. In 2011 verscheen het op de Red Herring 100, de lijst met honderd meest belovende technologiestart-ups van Europa.
Proudfield heeft klanten als MNM, Lannoo, Flair, en Bongo. “Onze diepgaande nichekennis zorgde ervoor dat we systematisch A-brands konden aantrekken. Dankzij de geïntegreerde aanpak van The Reference kunnen onze klanten nu ook genieten van een breder dienstenaanbod, waarbij sociale media marketing deel uitmaakt van een 360° visie” zegt Cedric De Vleeschauwer, één van de founding partners van Proudfield.
Het is niet duidelijk of Proudfield als apart merk nog blijft bestaan. Ook over de prijs die The Reference betaalt voor de overname is niets bekend.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier