Webmission trekt naar Singapore
Vergeet Silicon Valley. Dit najaar trekt Webmission samen met een delegatie van Belgische ict-ondernemers naar de Aziatische tech-hub Singapore.
Vergeet Silicon Valley. Dit najaar trekt Webmission samen met een delegatie van Belgische ict-ondernemers naar de Aziatische tech-hub Singapore. Webmission is een organisatie die Belgische tech starters groepeert en begeleid. Eén keer per jaar wordt er een uitstap georganiseerd naar een belangrijke internationale tech-hub. Zo stonden er in het verleden al missies naar Silicon Valley en naar Austin op het programma, en dit najaar wordt er voor het eerst naar het Oosten gekeken.
“Singapore is zonder twijfel de voornaamste tech-hub in Azië”, geeft organisator Antoine Perdaens een woordje uitleg. “Dat beseffen ook heel wat Europese bedrijven. Onder meer Spotify bespeelt de Aziatische markt vanuit de stadstaat, en ook heel wat belangrijke Amerikaanse en Aziatische internetspelers hebben er zich gevestigd.”
Webmission wil met zijn missie naar Singapore het belang van de Aziatische markt benadrukken voor starters. “Die markt is misschien wat geslotener dan de Amerikaanse markt, maar hij is ook een pak groter, en eens je er voet aan de grond krijgt kan het snel gaan.”
Dat beseft ook een instelling zoals het Gentse iMinds, dat intussen al een lokale verankering heeft in Singapore, en Belgische ondernemers helpt om de stap naar de Aziatische markt in goede banen te leiden.
De Webmission naar Singapore zal plaatsvinden in de week van 25 november. Geïnteresseerden kunnen alvast eens gaan luisteren naar wat er op het programma staat tijdens één van de infoavonden die georganiseerd worden.
Donderdagavond 17 oktober staat de volgende infosessie op het programma, en tekent ook Xavier Damman van Storify present.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier