Belg shopt amper online
Amper 18 procent van de Belgen met een internetverbinding kocht in het voorbije jaar iets online. Dat is minder dan in onze buurlanden, zo staat te lezen in De Tijd.
Amper 18 procent van de Belgen met een internetverbinding kocht in het voorbije jaar iets online. Dat is minder dan in onze buurlanden, zo staat te lezen in De Tijd.
Met een aandeel van achttien procent zit ons land in de staart van een groep van 39 belangrijke landen. In Nederland, een van de koplopers in online consumptie, kocht 37 procent van de mensen met een internetverbinding het voorbije jaar al via internet. In Frankrijk is dat 28 procent, in Duitsland 32 procent.
De cijfers komen uit de “Consumer Barometer” die het internetbedrijf Google, de marktonderzoeker TNS Infratest en de vakvereniging IAB Europe wereldwijd lanceren. De barometer is gebaseerd op onderzoek bij minstens 2.500 consumenten in elk land en bevat niet alleen cijfers over het online koopgedrag, maar ook over de mate waarin en de manier waarop consumenten online informatie zoeken over hun geplande aankoop. Ook daar blijken de Belgen minder op het internet te vertrouwen dan shoppers in onze buurlanden.
Voor de meeste Belgische winkels vertegenwoordigt het internet minder dan 5 procent van de omzet.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier