Belgacom langer aan de bak bij KBC
De bankgroep KBC heeft de contracten met Belgacom voor vaste en mobiele telefonie hernieuwd.
De bankgroep KBC heeft de contracten met Belgacom voor vaste en mobiele telefonie hernieuwd.
Voor vaste telefonie gaat het om een exclusiviteitscontract over 5 jaar. Volgens Carl Tilkin-Franssens, cio van KBC, houdt de nieuwe deal een “serieuze besparing” in. De precieze waarde van de deal wordt niet meegedeeld maar “gezien de grootte van het contract gaat het uiteraard om een substantiële investering”, aldus perschef Stef Leunens van KBC. Voor mobiele telefonie loopt de deal over 3 jaar. Het contract wordt uitgebreid met 1883 kaarten tot 4460 stuks.
KBC meldde eerder al voor ip-telefonie te opteren. Vorig jaar selecteerde het ‘Communications Manager’ van Avaya als ip-platform ter vervanging van de huidige telefooncentrales van zowel Siemens als Ericsson en Cisco. Het ging om een raamcontract van enkele tientallen miljoenen euro gespreid over vijf jaar. De integratie en het onderhoud daarvan in de 64 hoofdkantoren en de 875 bankkantoren van KBC werd trouwens ook toegewezen aan Belgacom, Telindus Belgacom ICT in het bijzonder. De technologie is nu al geïntroduceerd in een deel van het bankkantorennet en bij KBC Verzekeringen. Begin 2010 moet de volledige integratie zijn afgerond.
“Door het feit dat een groot deel van het telefoonverkeer vooral administratieondersteunend is – en dus gebeurt tussen het kantorennet, callcenter en de ondersteunende diensten in het hoofdkantoor – zal de introductie van ip-telefonie uiteraard een positieve invloed hebben op de communicatiekosten”, aldus nog Leunens.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier