Belgische uitgevers bieden samen online advertentieruimte aan

Pieterjan Van Leemputten

Een groot aantal Belgische mediaspelers gaan voortaan hun online advertentieruimte via een gemeenschappelijk platform aanbieden.

Via Buymedia.be kunnen adverteerders en media-inkopers voortaan verschillende Belgische reclameregies bereiken met een geautomatiseerd en digitaal verkoopsproces. Het gaat daarbij om de online inventory, wat neerkomt op display, mobile en video.

De Persgroep Advertising, IPM Advertising, Mediahuis Connect, Pebble Media, Proximus Skynet Advertising, Rossel Advertising en Trustmedia nemen van bij de start deel. Ook Roularta Media, uitgever van onder meer Data News, Trends en Knack, stapt mee in het platform.

Achter Buymedia.be schuilt het aankoopplatform van Adsdaq.eu, dat op zijn beurt werd ontwikkeld door het Belgische Adlogix. Met de samenwerking willen de Belgische uitgevers een antwoord geven op de booking tools van internationale spelers met tegelijk aandacht voor de noden van de lokale Belgische markt.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content