BKCP voipt via Nextel
BKCP, de Belgische poot van de Franse bankgroep Crédit Mutuel Nord Europe, heeft de hulp van Nextel ingeroepen om over te stappen op ip-telefonie.
BKCP, de Belgische poot van de Franse bankgroep Crédit Mutuel Nord Europe, heeft de hulp van Nextel ingeroepen om over te stappen op ip-telefonie.
De keuze, die samenviel met de verhuis van het hoofdkantoor naar een nieuw gebouw, viel op een oplossing op basis van Alcatel-Lucent-technologie, voor switching, ip-telefonie, unified communications en contact center-functies. Alle 350 gebruikers, in de hoofdzetel en in alle lokale kantoren, krijgen voortaan toegang tot bijkomende functies: Outlook- koppeling, statusinformatie, unified communications, mobiele integratie, contact center-functies en op termijn een directe koppeling met CRM.
“We rollen de nieuwe functies stap voor stap uit, om onze klanten nog beter van dienst te zijn”, zegt Yves Van der Beken, cio van BKCP, in een persbericht. “Maar we mogen onze mensen niet overdonderen door alle nieuwe functies tegelijk aan te bieden. Dit betekent ook een grote verandering voor hen.” Momenteel worden alle lokale BKCP-kantoren omgeschakeld, met een ritme van twee kantoren per week.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier