BNP Paribas Fortis stort zich op Foursquare

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

BNP Paribas Fortis heeft zijn 950 bankkantoren geregistreerd op Foursquare.

BNP Paribas Fortis heeft zijn 950 bankkantoren geregistreerd op Foursquare.

Daarmee is BNP Paribas Fortis de eerste Belgische bank die zijn volledige netwerk aan locaties heeft aangemaakt op het geolocalisatienetwerk van Foursquare. Zoals bekend kan iedereen via het sociale netwerk Foursquare ‘locaties’ aanmaken en daarop inchecken, commentaren geven, ‘badges’ krijgen en ‘burgemeester’ (het grootste aantal check-ins) worden van locaties. Bedrijven kunnen het netwerk aangrijpen om een check-in of badge te linken met bepaalde acties of promoties. Voor BNP Paribas Fortis is het naar eigen zeggen een manier om zich in de kijker te stellen op vlak van “werving, duiding, samenwerking en sociaal engagement.”

Dat een groot bedrijf als BNP Paribas Fortis actief wordt op Foursquare is toch opmerkelijk. In ons land gebeurde dat voorlopig nog slechts in beperkte mate, waardoor het ‘voordeel’ voor de gebruikers van Foursquare tot dusver nog vrij miniem was. Fastfoodketen Quick was één van de eerste bedrijven in ons land met een Foursquare-campagne.

Anders gezegd: hoe meer bedrijven zich gaan roeren op Foursquare, hoe aantrekkelijker het sociale netwerk ook voor gebruikers wordt. BNP Paribas Fortis’ eerste actie is er één voor het goede doel. “Voor elke ‘check-in’ van een gebruiker op een van de door BNP Paribas Fortis geregistreerde locaties op Foursquare tussen 17 september en 17 oktober, schenkt BNP Paribas Fortis Foundation een maaltijd aan de Voedselbanken, tot maximaal 5.000 maaltijden”, klinkt het in een mededeling.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content