Brusselse stadswachten rapporteren digitaal
Om sneller tegen overlast te kunnen optreden, gaan de Brusselse stadswachten de vastgestelde feiten digitaal rapporteren. Zo weten de bevoegde stadsdiensten onmiddellijk waar er iets mank loopt en kunnen ze beter actie ondernemen.
Om sneller tegen overlast te kunnen optreden, gaan de Brusselse stadswachten de vastgestelde feiten digitaal rapporteren. Zo weten de bevoegde stadsdiensten onmiddellijk waar er iets mank loopt en kunnen ze beter actie ondernemen.
Het nieuwe informaticasysteem, het FLUX-project, is voorgesteld door Brussels burgemeester Freddy Thielemans (PS). Jaarlijks registreren de 130 Brusselse stadswachten van BRAVVO, de preventiedienst van de stad Brussel, tussen de 45.000 en 60.000 incidenten en feiten van allerlei vormen van overlast, zoals bijvoorbeeld sluikstorten en schade aan stadsmeubilair.
Tot voor kort gebeurde de verzameling, overdracht en analyse van die gegevens handmatig. Dat proces wordt nu volledig geïnformatiseerd, wat zal leiden tot nauwkeurigere vaststellingen en een betere reactie van de stadsdiensten, luidde het tijdens een persconferentie.
De stadswachten krijgen nu ongeveer twintig PDA’s (personal digital assistants) waarmee ze gegevens op het terrein kunnen registreren. Vaststellingen kunnen ook gefotografeerd worden. Het toestel is ook uitgerust met een gps en een oproepfunctie.
“Het FLUX-project past in de strategie van de stad Brussel om sneller te reageren op de problemen van de inwoners op het vlak van netheid, wegen en overlast. Voordeel is ook dat de feedback van bepaalde dossiers naar bewoners toe, sneller zal verlopen”, aldus Thielemans
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier