Bulkt Instagram straks van de promo?

© Belga

Instagram heeft een reclamedeal van ongeveer 36 miljoen euro gesloten met het advertentiebedrijf Omnicom. Daardoor kunnen merken als Pepsi en Nissan binnenkort promofilmpjes en -foto’s sturen naar Instagram-gebruikers.

Facebooks fotodienst Instagram heeft een reclamedeal ter waarde van ongeveer 50 miljoen dollar (36 miljoen euro) gesloten met het advertentiebedrijf Omnicom. Dat hebben mensen dichtbij het dossier aan het persbureau Bloomberg gemeld.

Door de overeenkomst kunnen merken die zaken doen met Omnicom, zoals Nissan, Pepsi, AT&T en Bud Light, binnenkort promotiefilmpjes en -afbeeldingen sturen naar Instagram-gebruikers. De deal kadert in het doel van Facebook-topman Mark Zuckerberg om meer omzet te genereren via mobiele gebruikers.

Straks ook advertenties via WhatsApp?

Instagram, dat in 2012 voor circa 1 miljard dollar werd overgenomen door Facebook, is pas enkele maanden geleden begonnen met advertentiemogelijkheden. WhatsApp, – dat onlangs ook door Facebook werd opgeslokt voor 19 miljard dollar – krijgt wel inkomsten uit de abonnementen van gebruikers, maar er wordt nog niet geadverteerd via de berichtendienst.

Het Amerikaanse Omnicom, dat vorig jaar bekendmaakte te gaan fuseren met het Franse Publicis, geldt als een van de grootse communicatie-, pr- en reclamebureaus ter wereld. Het fusiebedrijf Publicis Omnicom Group, dat een marktwaarde heeft van ongeveer 26,5 miljard euro, zal het hoofdkantoor van zijn holding in Nederland vestigen. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content