Campagne ‘iedereen online’ verlengd tot eind 2010

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

De campagne “iedereen online”, waardoor elke Belg in de winkel een computerpakket tegen een voordelige prijs kan aanschaffen, wordt verlengd tot het eind van het jaar.

De campagne “iedereen online”, waardoor elke Belg in de winkel een computerpakket tegen een voordelige prijs kan aanschaffen, wordt verlengd tot het eind van het jaar. Dat zegt aftredend minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld).

De bedoeling van het project is om een betaalbaar computerpakket, met internetaansluiting en basisopleiding, aan te bieden. De computerpakketten worden verkocht tegen maximumprijzen die zijn vastgesteld bij koninklijk besluit. De prijzen starten vanaf 349 euro (nettoprijs) voor een standaard bureaucomputer.

De campagne die in november 2009 gelanceerd werd, kende in de aanvangsfase een groot succes, aldus de minister. Maar de wettelijk voorziene looptijd – tot eind april 2010 – was te kort om iedereen te kunnen bereiken. “Daarom werd in samenspraak met de deelnemende consortia beslist om de campagne te verlengen”, zo staat in de mededeling van Van Quickenborne.

“Met bijna 10.000 pakketten verkocht in de eerste zes weken, bleek dat de actie ‘iedereen online’ tegemoet kwam aan een reële vraag. Meer dan 80 procent van de pakketten zijn trouwens verkocht aan ‘eerste gebruikers’ zodat duidelijk is dat de actie zijn doel bereikt. Om de actie kracht bij te zetten worden het aantal deelnemers en de mogelijke configuraties van de pakketten nu uitgebreid en wordt de looptijd verlengd tot eind december 2010”, aldus de minister nog.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content