Carrefour slaat munt uit klantendata
Carrefour gaat in Frankrijk gegevens van klanten analyseren voor marketingdoeleinden. Dat kan ook leiden tot contextuele advertenties van leveranciers.
Carrefour gaat in Frankrijk gegevens van klanten analyseren voor marketingdoeleinden. Dat kan ook leiden tot contextuele advertenties van leveranciers.
Concreet wordt het CRM gekoppeld aan het Audience Operating System van Axcicom, schrijft Le Monde Informatique. Het bedrijf analyseert zo interacties tussen merk en consument. Het gaat niet louter om de aankoopgegevens (via het crm) maar combineert ook interacties uit andere kanalen in één platform.
Of het systeem ook in België wordt gebruikt is nog niet bekend. Wel zegt de supermarktketen in Frankrijk dat de klanten zelf anoniem blijven en dat de gegevens beveiligd zijn. Niet overbodig want ook parnters van zullen er voordeel uit halen door gecontextualiseerde reclame te kunnen aanbieden.
Update 25/07/2014:
Carrefour België werkt niet met het systeem van Axcicom. De Belgische winkels analyseren wel groepen van klanten en partners kunnen zo wel communiceren naar die groepen (in praktijk gebeurt die communicatie door Carrefour). Maar daarbij worden nooit individuele gegevens overgedragen aan derden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier