Cashbeheer Manpower via SaaS
Manpower België, een filiaal van de Amerikaanse humanresourcesgroep, beheert meer dan 7.000 wekelijkse interimcontracten waarvoor aanzienlijk wat bedrijfskapitaal nodig is. Eind 2008 besloot het filiaal om klantenkredieten strenger te beheren, onder meer via kortere betalingstermijnen en automatische herinneringen.
Manpower België, een filiaal van de Amerikaanse humanresourcesgroep, beheert meer dan 7.000 wekelijkse interimcontracten waarvoor aanzienlijk wat bedrijfskapitaal nodig is. Eind 2008 besloot het filiaal om klantenkredieten strenger te beheren, onder meer via kortere betalingstermijnen en automatische herinneringen.
Het bedrijf koos voor de SaaS-tool van Sidetrade. 600 medewerkers doen hierop een beroep voor het beheer van hun klantenaccounts. Het it-team van Manpower focust op de core business (enkel de aan de kernactiviteiten gekoppelde tools worden intern ontwikkeld en aangepast aan lokale specifieke kenmerken) en opteerde daarom voor SaaS. Daardoor is elk halfjaar een productupdate mogelijk. De SaaS-oplossing van Sidetrade biedt voorts een kortere return on investment en een snellere ingebruikname en zorgt voor een betere dienstverlening (de gegevens zijn niet meer verspreid over de verschillende tools, ook al diende Peoplesoft niet alleen als erp-pakket van de groep maar ook voor de klantenrelaties). Sidetrade past een deel van de abonnementsprijs aan in functie van de verkregen winst die het resultaat is van het lagere aantal laattijdige betalingen. Manpower denkt er ook aan SaaS te gebruiken voor de goedkeuring van inkomende facturen.
Sidetrade, een Franse groep gespecialiseerd in het beheer van financiële relaties met klanten op basis van het SaaS-model, kan nog meer referenties voorleggen: Gefco Benelux (groep PSA), Ansell Healthcare Europe en Adecco Belgium.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier