Centric-babe maakt brokken
De groenogige dame die de wagens van de field engineers van Centric Belgium siert, veroorzaakt ongevallen.
De groenogige dame die de bedrijfswagens van de field engineers van Centric Belgium siert, veroorzaakt ongevallen.
In een poging wat meer zichtbaarheid en naambekendheid te creëren, zijn de nieuwe bedrijfswagens van Centric erg opvallend bestickerd. Samen met de nieuwe slagzin van Centric, ‘World of Innovation’, gebruikt het it-dienstenbedrijf namelijk een mooie dame met groene ogen als campagnebeeld. Die doordringende ogen van de dame sieren nu ook de achter- en zijkant van de nieuwe Ford Focus Econetic II-wagens van Centric Belgium, waarmee de field engineers van Centric op pad gaan.
Eén probleem, zo blijkt nu: de marketingtruuk blijkt té effectief. In die mate zelfs dat de Centric-babe ongevallen veroorzaakt. Uit het verslag van het Comité voor Preventie en Bescherming op het Werk (CPBW) van eind februari blijkt dat “tot op heden reeds een viertal nieuwe wagens van de technische dienst achteraan [zijn] aangereden. Bij het laatste incident verklaarde de bestuurder van de aanrijdende wagen dat hij geconcentreerd zat te kijken naar de publiciteit achteraan en hierdoor vergat om tijdig te remmen.” Edwin Hoogewijs, preventieadviseur bij Centric, heeft intussen gevraagd om alternatieven te onderzoeken voor de bestickering van de wagens.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier