Centric implementeert zelfscanning bij Hoogvliet
De Nederlandse supermarktketen Hoogvliet is volop een zelfscansysteem aan het implementeren, voornamelijk met hulp van Centric-medewerkers uit België.
De Nederlandse supermarktketen Hoogvliet is volop een zelfscansysteem aan het implementeren, voornamelijk met hulp van Centric-medewerkers uit België.
Een klein jaar geleden tekenden Hoogvliet en it-dienstenbedrijf Centric een groot contract om 60 winkels te voorzien van een zelfscansysteem, gebaseerd op handscanners van Motorola. Het project is goed voor een waarde van meerdere miljoenen euro’s.
Bij het project is vooral Centric België betrokken, omdat Hoogvliet in 2009 besloot in 2009 over te stappen op Centric StoreWorld, de kassasoftware van Centric. Die wordt hoofdzakelijk vanuit Centric België ontwikkeld en ondersteund. Op dat platform bouwt Hoogvliet momenteel verder met het zelfscanningproject.
Bij de opzet van het systeem kwam wel heel wat maatwerk kijken. Specifieke vragen van Hoogvliet waren onder andere de koppeling met de klantenkaart, de mogelijkheid om met kooppunten te betalen, en de mogelijkheid om de handscanners ook bij de gewone lijnkassa’s in te leveren voor klanten die toch graag nog persoonlijk contact hebben met een caissière. Ook snelheid was een vereiste.
Op het moment van schrijven is de vijfde winkel live gegaan en zou de uitrol vlot verlopen. Tegen oktober moeten alle 60 winkels draaiende zijn.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier