Chatdienst Slack profiteert van de vele thuiswerkers
Slack, de chatdienst die vooral populair is onder zakelijke gebruikers, merkt door de coronacrisis een toenemende interesse in zijn services. Volgens topman Stewart Butterfield komt dat doordat bedrijven momenteel massaal medewerkers van thuis uit laten werken. Slack kan dan een handige manier zijn om met collega’s te communiceren.
‘We hebben een enorme stroom aan vragen gekregen van nieuwe gebruikers en bestaande gebruikers’, aldus Butterfield. Hij denkt dat de virusuitbraak diensten als Slack komende tijd erg populair kan maken, wanneer miljoenen mensen wekenlang op afstand moeten werken.
Toch ontkomt ook Slack niet aan de economische malaise die is ontstaan door de uitbraak van het nieuwe coronavirus. De onderneming kwam donderdag volgens beleggers met een tegenvallende omzetverwachting voor het lopende kwartaal, dat bij het bedrijf duurt tot eind april. Daardoor ging het aandeel in de zogeheten nabeurshandel in New York flink onderuit.
Zelf omschrijft Slack de financiële vooruitzichten als ‘voorzichtig’, aangezien het nog heel onzeker is hoe de virusuitbraak zich precies zal ontwikkelen en hoe groot de economische schade zal zijn. Het bedrijf groeit de laatste tijd hard. In het afgelopen kwartaal steeg de omzet met 49 procent op jaarbasis tot bijna 182 miljoen dollar, omgerekend zo’n 163 mijoen euro. Slack is een concurrent van Teams, de zakelijke chatdienst van Microsoft.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier