Cisco bouwt ‘smart city’ voor ‘Expo 2015’
Ter gelegenheid van de wereldtentoonstelling volgend jaar in Milaan, is technologiepartner Cisco zinnens om er een heuse ‘smart city’ te bouwen: een investering van minstens 40 miljoen euro.
Ter gelegenheid van de wereldtentoonstelling volgend jaar in Milaan, is technologiepartner Cisco zinnens om er een heuse ‘smart city’ te bouwen: een investering van minstens 40 miljoen euro.
“Het wordt meer dan een loutere showcase. Het is de bedoeling om de ‘smart city’ toepassingen ook in de stad Milaan en de bredere regio te gaan uitrollen en ervoor te zorgen dat ze ook écht gebruikt worden door burgers en bezoekers”, zei David Bevilacqua, ceo van Cisco Italy op de afgelopen Cisco Live gebruikersconferentie. Die werd dit jaar – niet toevallig – voor het eerst in Milaan georganiseerd. Cisco zal als ‘ip network and solutions’ partner zorgen voor het netwerk met volledige wifi-dekking. Intelligente e-tickets, augmented reality, interactieve touchscreens, zijn enkele van de toepassingen.
Bezoekers zullen ook een terminal krijgen met informatie over de paviljoenen, en een armband waarop je medische informatie bewaard wordt. Via HealthPresence kan een bezoeker interageren met en zelfs behandeld worden door dokters uit de belangrijkste ziekenhuizen in Lombardije.
Ook Accenture, Telecom Italia en vooral Samsung zijn belangrijke partners van Expo 2015. Samsung zal onder meer instaan voor de nodige devices.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier