Crm-markt bloeit op tot dotcom-proporties
De crm-markt groeit enorm. De omzet groeide tussen 2006 en 2007 met 12 procent naar 14 miljard dollar. Dat is op het niveau van rond de eeuwwisseling, toen investeringen in ict een absoluut hoogtepunt bereikten.
De crm-markt groeit enorm. De omzet groeide tussen 2006 en 2007 met 12 procent naar 14 miljard dollar. Dat is op het niveau van rond de eeuwwisseling, toen investeringen in ict een absoluut hoogtepunt bereikten.
De markt voor customer relationship management (crm) software groeit met dubbele cijfers. De leveranciers behaalden over 2007 een gezamenlijke omzet van 14 miljard dollar, een stijging van 12 procent ten opzichte van 2006. Dat concluderen analisten van AMR Research in het onderzoeksrapport The Customer Management Market Sizing Report 2007-2012. “De crm-markt is terug op het niveau van de dotcom-boost van rond de eeuwwisseling, toen de crm-markt explosief groeide. Dit is de sterkste jaarlijkse groei sinds 2000.”
De analisten zien dat steeds meer softwareleveranciers interesse hebben in de ontwikkeling van crm-applicaties. Volgens hen verschijnen veel nieuwe en verbeterde producten, waaronder SAP CRM 2007. Het rapport meldt dat dat pakket is voorzien van een verbeterde gebruikersinterface en nieuwe functionaliteiten die met name gericht zijn op grote leveranciers van consumentenproducten. De onderzoekers noemen Oracle Siebel 8.0 een van de grootste vooruitgangen binnen de Siebel-productlijn. Dynamics 4.0 van Microsoft wordt geroemd omdat onderdelen van die suite toegankelijk zijn via het software-as-a-service (SaaS) principe.
In samenwerking met Computable
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier