Crm-markt zit volgens Siebel weer in de lift

Volgens Siebel herleeft de markt voor klantenbeheer-software (CRM).Vooral bij de middelgrote bedrijven zou de interesse toenemen.

“De markt voor crm-producten trekt weer aan. Met name vanuit de middelgrote ondernemingen neemt de vraag naar crm toe. Dat is bemoedigend, want dat is juist de groep die het langst zijn hand op de knip heeft gehouden.” Dat zegt Karel Kinders, de baas van Siebel in de Benelux. “Het is nog te vroeg om te juichen, maar we zien de markt wel mondjesmaat aantrekken”, aldus Karel Kinders.Siebel vist voor een deel uit dezelfde vijver als het op dit moment zeer succesvolle Salesforce.com.De tijd dat iedereen koste wat kost een crm-pakket wilde hebben, komt niet meer terug, zo verwacht de Siebel-directeur. Toch is de strategie van Siebel gericht op ‘crm for everyone’. De leverancier wil met name de middelgrote en de kleine bedrijven gaan bedienen. Daar valt voor Siebel namelijk de meeste groei te halen. Voor de grote bedrijven heeft Siebel het relatief dure ‘Enterprise’-product. Het is met name bedoeld voor grote financiële instellingen (banken en verzekeraars). Daarnaast is er ook een ‘midmarket’-product, bestemd voor middelgrote bedrijven. “Zij krijgen als het ware een uitgeklede versie van Enterprise, maar daarvoor betalen ze ook een stuk minder”, verklaart Kinders.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content